✨ Zehra Öğretmen ✨
Instagram'da Takip Et
Maaş

Öğretmenlerin Ocak Ayında Alacakları Maksimum Zam Oranı Belli Oldu

50 dk önce 3 görüntülenme
Öğretmenlerin Ocak Ayında Alacakları Maksimum Zam Oranı Belli Oldu

Enflasyonun ulaşabileceği en yüksek oran dikkate alınarak yapılan hesaplamaya göre, memurlara Ocak ayında %9,5 oranında zam yapılması bekleniyor. Bu oran, öğretmen maaşlarına da yansıyacak.

TÜİK'in açıkladığı verilere göre Ekim ayında enflasyon %2,58 arttı. Bu artışla birlikte memurların kesinleşen zam oranı %6,27 oldu. Kesin oranlar ise Aralık ve Ocak ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından belli olacak.

Tahminlere göre Ocak'ta memurlara %5'lik toplu sözleşme zammının üzerine yaklaşık %4,5 enflasyon farkı eklenecek. Böylece toplam zam oranı %9,5'e ulaşacak.

%9,5 zamla öğretmen maaşları

9/1. derece: ₺72.578 olan maaş ₺79.473 olacak

8/1. derece: ₺74.500 olan maaş ₺81.578 olacak

7/1. derece: ₺74.821 olan maaş ₺81.929 olacak

6/1. derece: ₺75.141 olan maaş ₺82.279 olacak

5/1. derece: ₺75.459 olan maaş ₺82.628 olacak

4/1. derece: ₺77.404 olan maaş ₺84.757 olacak

3/1. derece: ₺77.725 olan maaş ₺85.109 olacak

2/1. derece: ₺79.335 olan maaş ₺86.872 olacak

1/1. derece: ₺80.615 olan maaş ₺88.273 olacak

Uzman öğretmen ve başöğretmen maaşları

Uzman öğretmen: ₺91.775 olan maaş ₺100.494 olacak

Uzman öğretmen (1/4. derece): ₺92.655 olan maaş ₺101.457 olacak

Başöğretmen: ₺97.871 olan maaş ₺107.169 olacak

Paylaş: