Zehra Öğretmen
Instagram'da Takip Et
Gündem

Öğretmenlere Temmuz Öncesi Ek Bordro Sürprizi! İşte Bakanlığın Masasındaki O Plan

4 saat önce 2 görüntülenme
Öğretmenlere Temmuz Öncesi Ek Bordro Sürprizi! İşte Bakanlığın Masasındaki O Plan

Eğitim camiasının gözü kulağı seminer dönemi ek ders ücretlerine çevrilmişken, kulislerden öğretmenleri yakından ilgilendiren önemli bir planlama detayı sızdı. Henüz resmi makamlardan resmi bir açıklama gelmemiş olsa da, seminer ek ders ödemelerinin temmuz zammından etkilenerek karmaşıklığa yol açmaması için özel bir formülün devreye sokulması düşünülüyor.

15 Saat Ek Ders Ücreti Ödenecek!

Sızan planlama detaylarına göre; 29 Haziran 2026 saat 08.00'de başlayıp 05 Temmuz 2026 saat 23.59'da sona erecek olan seminer dönemini başarıyla tamamlayan öğretmenlere 15 saat ek ders ücreti ödemesi yapılması planlanıyor.

Temmuz Zammı Ayarı: "Ek Bordro" Açılacak

Seminer döneminin bir kısmının temmuz ayına sarkması ve temmuz ayında memur maaşlarına gelecek olan yeni zam oranı, ek ders hesaplamalarında fark ve karmaşa yaratma riski taşıyor. Bu durumun önüne geçmek ve herhangi bir fark/mağduriyet oluşmasını engellemek amacıyla, eğitime ilişkin ödemelerin haziran ayına ait bir ek bordro açılarak bu bordro üzerinden yapılması planlanıyor.

MEBBİS'te "Tamamladı" Görünmesi Şart!

Haberin en kritik detaylarından biri ise sistemsel onay süreciyle ilgili. Eğitim süresinin bitmesinin akabinde, seminerleri eksiksiz tamamlayan personelin MEBBİS üzerinde mutlaka "Tamamladı" olarak görünmesi gerekiyor. Ödemelerin, MEBBİS üzerindeki bu veri esas alınarak yapılacağı belirtiliyor.

Söz konusu planlama eğitim kulislerinde büyük yankı uyandırırken, gözler şimdi Milli Eğitim Bakanlığı'ndan (MEB) gelecek resmi açıklamaya çevrildi.

Paylaş: