Milyonlarca öğretmen adayının gözü kulağı Milli Eğitim Bakanlığı’ndan gelecek atama haberindeydi. Beklenen açıklama, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’den geldi. TRT Haber canlı yayınında gündemi değerlendiren Bakan Tekin, öğretmen atama takvimi ve yeni uygulanacak sistem hakkında çok kritik detaylar paylaştı.
Atama Sayıları İçin Gözler Eylül-Ekim Döneminde!
Öğretmen adaylarının en çok merak ettiği "Kaç öğretmen atanacak?" sorusuna yanıt veren Bakan Tekin, yeni sistemin ilk adımı olan Milli Eğitim Bakanlığı Akademi Giriş Sınavı (MEB-AGS) sonrasını işaret etti. Sınavın tamamlanmasının ardından ihtiyaç analizlerinin yapılacağını belirten Tekin, şu ifadeleri kullandı:
"AGS sınavını yapacağız. Sonrasında ihtiyaçları ve rakamları değerlendireceğiz. Öğretmen atama sayısını Eylül-Ekim aylarında netleştirmiş olacağız."
Bu açıklamayla birlikte, atama bekleyen yüz binlerce öğretmen adayı için ilk resmi takvim de netleşmiş oldu.
Teori Üniversitede, Pratik Akademide: "Uygulamalı Öğretmenlik" Başlıyor
Bakan Tekin, öğretmen yetiştirme sisteminde devrim niteliğinde bir değişikliğe gidildiğini vurguladı. Üniversitelerin teorik akademik eğitim verdiğini, ancak öğretmenlerin sınıfa girmeden önce pratik deneyime ihtiyaç duyduğunu belirten Tekin, Milli Eğitim Akademisi’nin bu boşluğu dolduracağını söyledi. Yeni sistemle birlikte öğretmen adayları göreve başlamadan önce okul ortamını tanıyacak ve uygulamalı eğitimden geçecek.
Süreç Nasıl İşleyecek?
Mevcut Durum: Şu anda 10 bin öğretmen adayı akademide eğitim görmeye devam ediyor ve bu eğitimler Şubat ayında tamamlanacak.
Yeni Süreç: 2026 MEB-AGS sonuçlarının ardından atama sayıları Eylül-Ekim aylarında ilan edilecek. Başarılı olan yeni öğretmen adayları, hemen ardından akademi eğitimine alınacak.